Работи ли „Обратната Диета“?

Фитнесите отварят отново, а все повече и повече хора се тревожат за хранителния си режим. Има много популярни диети, които хората следват – кето, палео, яйчената, нисковъглехидратната, диетата на Узунов и т.н., но днес в тази кратка статия ще се спрем на една по-необичайна диета, която е често недоразбрана – т.нар. “обратна диета”.

 

Нека първо кажем няколко думи за обратната диета, за да сме сигурни, че говорим за едно и също нещо.

 

Има две различни версии на обратната диета.

Първата версия е идеята, че с много бавно увеличаване на калориите всяка седмица, можете (след много дълъг период от време) да увеличите метаболизма си отвъд мястото, където е бил преди самата диета, като това ви позволява да поддържате стройно тяло и да ядете повече.

Тази версия на “обратната диета” е напълно грешна. Това е един от най-големите митове, които непрекъснато чуваме от “експерти” по отслабването. Има абсолютно нулеви научни доказателства, че това се случва. И нека ви кажем защо.

Има само три начина да увеличите метаболизма си:

 

  • Като качите килограми (телесно тегло): по-голямото тяло изисква повече калории, за да поддържа жизнените процеси в него, така че ако натрупате маса, ще трябва да ядете повече калории. Това обаче означава и натрупване на излишни телесни мазнини.Ако не знаете колко калории изразходва вашият метаболизъм в момента, можете да използвате някой безплатен калориен калкулатор, който ще ви помогне със сметките.
  • Вторият начин да повишите метаболизма си е като изградете мускулна маса: мускулната маса е силно свързана с метаболизма, така че да, натрупването на мускулна маса може да увеличи метаболизма ви. НО, това увеличение е толкова незначително, че дори не си струва да се обмисля. Един килограм мускулна маса, ще увеличи метаболизма с незначителните шест калории.
  • Чрез увеличаване на ежедневната физическа активност, вие можете да също увеличите активния компонент на вашия метаболизъм.

 

Втората версия на обратната диета е бавното и методично увеличаване на приема на храна след калориен дефицит, така че да не прекалявате с новите си калории.

 

Този подход може да бъде от полза при хора, които изпадат в паника като видят резки промени в теглото си след края на успешна диета.

Чрез бавно увеличаване на калориите, вие избягвате големи скокове в теглото, което спомага да се придържате целта си – т.е. връщането към калориен оптимум.

Този вариант (за разлика от първия) е приемлив. Нашият съвет е това да не отнема повече от 2-3 седмици.

 

Тази статия е изготвена от BAV.BG, платформа за здравословно хранене, спорт и тренировки.

About Мариета Димитрова

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Захари Беличенов става съсед на Жан-Клод Ван Дам в „Пирин голф“

  Един от най-успелите бизнесмени в гр. Разлог Захари Беличенов, който в момента е един ...

Дигиталният маркетинг спасява до голяма степен бизнеса

Бизнесът днес .. Бизнесът днес, не само в Пиринска Македония, но и в цяла България ...